Ferran Najar

L’Informatiu entrevista a Ferran Nájar, Director d’Emccat Grup

Ferran, Director d'Emccat Grup

“No n’hi ha prou amb diferenciar-se només en el preu, cada cop és major la demanda de servei i assessorament individualitzat portat a terme per professionals”

Felicitats pel 10è aniversari

Moltes gràcies. Vull expressar el meu agraïment a tots els que ens han donat suport com a grup de compres des d’aquell mes d’abril de l’any 2010, i que també ens han acompanyat en el nostre recorregut professional i han col·laborat amb nosaltres per continuar prosperant dins del nostre mercat.

Molt agraït també amb els socis que s’han anat sumant a la nostra part activa al llarg de tots aquests anys, així com amb els socis fundadors, que van confiar des del principi en EMCCAT Grup. A més a més, vull esmentar als socis que ja no estan amb nosaltres, ja que han estat molt importants per a l’evolució, experiència i posicionament del grup.

Per descomptat no podem oblidar als nostres proveïdors referenciats, atès que, de la mateixa manera, també han estat molt importants per a la nostra empresa.

Suposo que l’actual situació de la COVID 19 ha alterat els actes de celebració del 10è aniversari.

Sí. Desafortunadament i, a causa d’aquesta anòmala situació provocada pel virus de la COVID-19, ens hem vist en l’obligació i amb la responsabilitat d’anul·lar i retardar tot el que teníem previst per aquest any 2020. Tot i que en cada moment ens estem mantenint forts i amb actitud positiva per afrontar aquesta situació adversa.

Quan sigui possible la celebració del Meeting EMCCAT Grup i del nostre 10è Aniversari, tornarem amb més força i sense dubte serà millor del que teníem previst.

Em consta que tenien preparada una bona sorpresa per als seus socis.

Efectivament. Per a commemorar el nostre desè Aniversari teníem prevista una celebració amb tots els empleats dels nostres magatzems i punts de venda. Ens hauria agradat que les circumstàncies haguessin estat altres, però enfocant la situació de la forma més optimista possible, aquest marge de temps ens vindrà bé per a organitzar la nostra trobada i millorar la celebració de tan rellevant data quan sigui possible.

Quants socis compta en aquests moments EMCCAT Grup?

Basant-nos en els principis de la nostra creació, EMCCAT Grup sempre ha volgut ser un grup de compres amb un nombre de socis reduït. Amb la incorporació del nostre últim associat en el municipi de Centelles, actualment comptem amb 25 socis i 33 punts de venda, distribuïts per les zones de Catalunya, Andorra i les Illes Balears.

Cal destacar que dos dels nostres associats, ubicats en les Illes Balears, han obert recentment dos nous magatzems, el que és realment encoratjador i positiu per als temps que corren, tant per a ells a escala individual, com per a l’expansió del grup en  general, i inclús per al sector al qual ens dediquem. Pel que fa als nous associats, segur que tindrem alguna incorporació més, però com ja hem dit, no forma part dels interessos de l’empresa ser un grup amb una part activa massa extensa.

El Grup està present a Catalunya, Balears i Andorra. Té previst créixer en altres zones?

De moment no tenim la intenció de sortit del nostre cercle d’interacció, tot i que no podem ni hem de tancar-nos portes, ja que ara més que mai el futur és incert. Sí que és cert que hi ha hagut converses amb diversos grups del sector, però això, sempre que sigui beneficiós per al grup i els nostres associats, es podria estudiar la nostra expansió a nivell nacional o autonòmic.

Quina és la seva estratègia de posicionament en el mercat?

Darrere de tots els projectes i accions que realitzem existeix un clar plantejament: créixer en volum de negoci, marca, servei i prestar un assessorament comercial, personal i absolut. Per això, per a un major eco de la nostra firma comptem amb les nostres marques EMCCAT, HOMECLASS i BUILDCLASS BY EMCCAT (High Quality Materials). Per aconseguir-ho, hem volgut segmentar el tipus de producte que oferim, i per als materials o referències de més disseny utilitzem el distintiu HOMECLASS, i per als més tècnics com poden ser materials per a la construcció, equips o sistemes, utilitzem la variant BUILDCLASS, acompanyades sempre pel nostre logotip BY EMCCAT.

I pel que fa als nostres associats, comptem amb un pla de normalització i disseny de botigues, perquè cadascú pugui adaptar el seu magatzem o punt de venda seguint les bases corporatives d’EMCCAT Grup.

També, en l’àmbit de la publicitat i màrqueting, intentem cobrir diversos canals de difusió, i hem fet anuncis a la televisió, falques de ràdio i entrevistes.

A part dels acords amb els proveïdors, quina creus que ha de ser la principal aportació d’una central de compres als seus socis.

Principalment, a més d’això que comentes, la nostra missió és presentar a tots els associats del grup les màximes facilitats i eines per al seu desenvolupament com a magatzems distribuïdors, representant als nostres proveïdors homologats. I com aconseguim això? Doncs estant en el seu dia a dia i formant part del seu present i tenint visió de futur.

Tenim un sector de la distribució molt atomitzat, com creus que evolucionarà a mitjà i llarg termini.

És cert. Avui dia, en el sector de la distribució existeix un elevat grau d’atomització i fragmentació del mercat i, en el nostre cas, com distribuïdors de materials per a la construcció, és summament important anar transformant, a poc a poc, el model de distribució tradicional i hem d’adaptar-nos segons el comportament de compra, tendència i moment, tractant d’abastar les diverses formes de venda i esprémer les vies o canals que ens porten a seguir competint dins del sector.

Crec que, tant a curt com a llarg termini, ja s’està veient que no n’hi ha prou amb diferenciar-se només en preu, sinó que cada vegada és major la demanda de servei i assessorament individualitzat portat a terme per professionals.

Com creus que ha d’adaptar-se el magatzem “tradicional” a la nova realitat de la venda online?

Com deia, no n’hi ha prou amb oferir als nostres clients un producte de qualitat a bon preu, també és vital complementar la seva experiència de compra amb un servei òptim i fer que aquesta sigui tan positiva com sigui possible. Pel que fa a la venda online, en la meva opinió cal renovar-se de forma constant, sense pressa, però no descuidar aquest poderós instrument i anar adaptant-nos.

En EMCCAT Grup, alguns dels nostres associats ja estan estudiant com implantar un servei  e-commerce que s’adapti a les seves necessitats, i en l’àmbit de grup ja comptem amb el nostre portal web Reformat, mitjançant el qual es proporciona informació de producte, pressupostos a mida i venda de forma quasi immediata.

Un missatge d’optimisme

Ens trobem davant d’un escenari diferent i que no ens esperàvem, i crec que ho hem de veure com una oportunitat, encaixar-lo amb determinació, i seguir lluitant amb dedicació i persistència.

Volem seguir sent un grup consolidat i de referència dins dels territoris que ocupem, i proporcionar a la nostra part associada un tracte proper i un suport constant, així com reflectir el compromís que tenim de cara als nostres clients i proveïdors.

Des de la Direcció i la Central d’EMCCAT Grup continuarem treballant per a promocionar als nostres magatzems distribuïdors, donar suport a les noves incorporacions i potenciar les solucions i les possibilitats que oferim juntament amb els proveïdors homologats del grup.

Ferran N., Director d'Emccat Grup

“Volem continuar sent un grup de referència dins dels territoris que ocupem, i proporcionar a la nostra part associada un tracte proper i un suport constant”

 

Text: Ramon Capdevila

Fotos: L’informatiu